Regulamin sprzedaży internetowej w e-sklepie Flügger PRO
Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze strony internetowej Flugger.pl, w tym do rejestrowania się jako odbiorcy usług realizowanych za pośrednictwem strony oraz e-sklepu Flügger PRO, prowadzonym przez Sprzedającego, Flügger Poland sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku (80-298), przy ul. ul. Rakietowa 20A, wpisaną do KRS przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VII Wydział Gospodarczy pod nr KRS: 0000122895, NIP: 585-020-55-30, zwaną dalej "Sprzedającym".
§1 Definicje- Regulamin – niniejszy regulamin w rozumieniu art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późniejszymi zmianami).
- Klient – osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej lub osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, dokonujące Zamówienia lub korzystające z innych usług Flügger PRO, spełniająca warunki wskazane w niniejszym Regulaminie;
- Opiekun klienta – osoba reprezentująca Sprzedającego przypisana indywidualnie do współpracy z Klientem;
- Przedmiot transakcji – towary i usługi wyszczególnione i opisane na stronie Flügger PRO;
- Towar – rzecz ruchoma, będąca w ofercie Sprzedającego prezentowana w Flügger PRO;
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu ustawy Kodeks Cywilny, zawierana pomiędzy Sprzedającym a Klientem;
- Flügger PRO (Business to Business) – serwis internetowy dostępny pod nazwą flugger.pl, za pośrednictwem którego Klient może nabyć Towar;
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta określające jednoznacznie rodzaj i ilość Towarów, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Flügger PRO.
§2 Zasady ogólne
- Sprzedający świadczy drogą elektroniczną usługi polegające na:
- Założeniu i prowadzeniu konta i subkonta użytkownika,
- Umożliwieniu zalogowania do serwisu i przeglądania jego zawartości,
- Zarządzaniu kontem,
- Umożliwieniu zawierania umów sprzedaży za pośrednictwem strony internetowej,
- Możliwości śledzenia statusu realizacji zawartej umowy.
- W chwili rozpoczęcia korzystania z usług serwisu Flügger PRO, użytkownik zawiera ze Sprzedającym umowę o świadczenie usług elektronicznych.
- Korzystanie z usług strony Flügger PRO związane jest z przesyłaniem danych przy pomocy publicznej sieci Internet, w związku z czym obarczone jest ryzykiem charakterystycznym dla sieci Internet.
- Aby korzystać z usług internetowych i/lub kupować produkty za pośrednictwem strony Flügger PRO, należy zarejestrować się jako jej użytkownik. Klienci mogą dokonać rejestracji poprzez wypełnienie formularza internetowego. Weryfikacja danych i akceptacja Klienta w serwisie może trwać do 2 dni roboczych. Po pozytywnej weryfikacji, Klient otrzymuje dane do logowania w serwisie Flügger PRO.
- Podczas rejestracji użytkownika strony Flugger.pl przydzielana jest mu unikalna nazwa oraz kod dostępu. Są to informacje ściśle poufne, które należy zachować dla siebie i których nie wolno ujawniać osobom trzecim.
- Użytkownikiem Flügger PRO (Klientem) może być wyłącznie przedsiębiorca posiadający numer NIP, prowadzący działalność wykończeniowo-budowlaną lub projektowo-wykończeniową.
- Złożenie Zamówienia na Flügger PRO przez Klienta jest jednoznaczne ze złożeniem oświadczenia, że Klient zapoznał się z niniejszym Regulaminem i akceptuje jego postanowienia.
- Flügger PRO nie prowadzi sprzedaży detalicznej za pośrednictwem sieci Internet.
- Wszystkie Towary dostępne na Flügger PRO są fabrycznie nowe, oryginalnie zapakowane, wolne od wad fizycznych i prawnych, oraz zostały legalnie wprowadzone na polski rynek. Wyjątkiem od wyżej wskazanej reguły mogą być produkty wyprzedażowe z wyraźnie wskazanym odstępstwem od wyżej wskazanych cech, opisane jako „Outlet”.
§3 Składanie zamówień
- Zawarcie umowy sprzedaży następuje poprzez złożenie i potwierdzenie Zamówienia przez Klienta oraz Sprzedającego wyłącznie za pośrednictwem Strony Flügger PRO.
- Zamówienia są przyjmowane 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
- Na wiadomości mailowe odpowiadamy od poniedziałku do piątku. Na zapytanie wysłane poza tygodniem roboczym odpowiadamy w możliwie najszybszym terminie. Wszelkie zapytania dotyczące obsługi serwisu oraz realizacji zamówień i dostaw prosimy kierować na adres e-mail: kontaktpl@flugger.com lub pod numerem telefonu 58 340 28 19. Zamówienia złożone w dni powszednie po godz. 16.00, w soboty, w niedziele oraz w święta będą rozpatrywane następnego dnia roboczego.
- Warunkiem koniecznym do skutecznego złożenia i realizacji Zamówienia jest poprawne złożenie zamówienia, podanie prawidłowego adresu dostawy lub wskazanie miejsca odbioru (opcja Click&Collect).
- Zamówienia realizowane są w terminie do 5 dni roboczych. Termin nie dotyczy produktów na specjalne zamówienie (w tym tapet), w przypadku których realizacja zamówienia jest wydłużona i może trwać do 15 dni roboczych.
- W przypadku braku towaru w magazynie Klient jest informowany o tym fakcie i związanym z tym wydłużeniem czasu realizacji Zamówienia. Jeżeli Klient nie wyrazi zgody na wydłużenie czasu realizacji Zamówienia, może całkowicie zrezygnować z Zamówienia bądź też zrezygnować tylko z części zamówienia, która wydłuża czas jego realizacji.
- Do każdej przesyłki dołączony jest dowód zakupu.
- W przypadku wyboru opcji odbioru zamówienia z wybranego sklepu (Click&Collect), Klient zobowiązany jest odebrać zamówienie ze wskazanego sklepu w terminie 72 h od otrzymania powiadomienia o gotowości zamówienia. W przypadku nieodebrania towarów w terminie, przesyłka zostanie przekazana do zewnętrznego magazynu, a Klient zostanie obciążony kosztami transportu do magazynu oraz kosztami przechowywania towaru w magazynie zewnętrznym.
- Klient może dokonać zakupu produktów w bazach podstawowych, a następnie wybarwić je w dowolnie wybranym sklepie.
- Towar wysyłany jest pod adres wskazany przez Klienta jako adres dostawy.
- Towar jest dostarczany za pośrednictwem kierowców własnych Sprzedającego (na terenie Warszawy i okolic) oraz wyspecjalizowanej firmy przewozowej. Możliwy jest odbiór osobisty towarów w wybranych sklepach Sprzedającego, wskazanych w opcji dostawy Click&Collect w serwisie Flügger PRO.
- Przesyłka dostarczona jest w terminie 1-3 dni roboczych od chwili przygotowania towaru do wysyłki w magazynie. W przypadku braku towaru na magazynie Sprzedający skontaktuje się z Klientem i poinformuje go o terminie realizacji zamówienia Cennik Dostaw.
- Klient nie zostanie obciążony kosztami transportu, jeżeli wartość Zamówienia przekroczy wartość 1000 zł netto (słownie: tysiąc złotych). Wyłączenie dotyczy tylko kosztów transportu i nie obejmuje dodatkowo płatnych opcji specjalnych wskazanych w Cenniku Dostaw (np. wniesienie przesyłki).
- Dostępne są następujące formy płatności: kredyt kupiecki z wydłużonym terminem płatności lub płatność z góry kartą kredytową.
- O kredyt kupiecki może wnioskować Klient, który ma historię zakupową u Sprzedającego oraz przeszedł pozytywną weryfikację płynności finansowej przeprowadzonej przez Credit Handler Sprzedającego.
- Sprzedający może odmówić udzielenia kredytu kupieckiego z powodu zalegania z zapłatą za poprzednie zakupy, lub bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedającego.
- Termin płatności i wielkość kredytu kupieckiego są ustalane indywidualnie dla każdego Klienta na podstawie wielkości jego zakupów i terminowego wywiązywania się z płatności.
- Dostawy są realizowane tylko na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
- Przed odebraniem przesyłki od kuriera należy sprawdzić, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. W przypadku, gdy opakowanie przesyłki nosi znamiona uszkodzenia lub, gdy produkt wygląda na otwarty i/lub jest niekompletny należy nie przyjmować przesyłki i w obecności kuriera sporządzić protokół szkody oraz skontaktować się jak najszybciej ze Sprzedającym w celu wyjaśnienia sprawy.
- Klient nie będąc konsumentem (zgodnie z przepisami art. 27-38 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta) nie może odstąpić od umowy bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów.
- Wyjątkiem od ust.1 powyżej jest zwrot produktów z grupy narzędzi malarskich:
- grupy produktowe 200-205; 210; 211 – pędzle i wałki malarskie,
- grupa produktowa 215 – drążki malarskie i kuwety malarskie,
- grupa produktowa 220 – narzędzia do szpachlowania i spoinowania,
- grupa produktowa 225 – noże, szczotki, wałki i nożyce do tapet,
- z grupy produktowej 229 – skrzynka na narzędzia,
- z grupy produktowej 230 – rękawice Maxi Flex,
- grupy produktowe 260; 265 – narzędzia i papiery ścierne,
- grupa produktowa 250 – folie i maty ochronne,
- grupy produktowe 100; 110 – tapety dekoracyjne Fiona.
- Produkt dopuszczony do zwrotu powinien być oryginalnie zapakowany, zaetykietowany, nie noszący śladów użytkowania.
- Zwrot wyżej wskazanych produktów możliwy jest w ciągu 14 dni od daty dokonania zakupu wyłącznie poprzez odesłanie produktu na adres e-sklepu Flügger PRO (Flügger farby, Macierzysz ul. Sławęcińska 8, 05-850 Ożarów Mazowiecki) a w przypadku zamówień składanych z opcją Click&Collect, w sklepie, w którym zakupiony produkty zostały odebrany.
- Odstąpienie od umowy sprzedaży produktów zgodnie z ust.2 powyżej następuje na postawie wypełnionego formularza Odstąpienia od umowy dostępnego na stronie internetowej Sklepu Flügger PRO. Oświadczenie wraz z kopią dowodu zakupu należy przesłać/dostarczyć łącznie ze zwracanym produktem.
- Zwrot środków nastąpi w ciągu 14 dni roboczych od daty otrzymania zwróconych produktów w taki sam sposób, w jaki dokonano płatności.
- Koszty przesyłki zwrotnej pokrywa w całości Klient.
- Sprzedający ponosi odpowiedzialność względem Klienta, za wady fizyczne lub prawne sprzedanego Towaru (rękojmia). Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne, jeżeli wada fizyczna została zgłoszona mu przez Klienta niezwłocznie po jej stwierdzeniu.
- Jeżeli Towar ma wady, Klient może żądać doprowadzenia Towaru do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę lub wymianę na towar nowy. Sprzedający ustosunkuje się do żądania Klienta, tj. uzna reklamację za zasadną, albo ją odrzuci, albo uzna roszczenie tylko częściowo za uzasadnione.
- W sytuacji, gdy naprawa ani wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów, lub gdy Sprzedający nie naprawi albo nie wymieni towaru w odpowiednim czasie, lub gdy naprawa albo wymiana narażałyby Klienta na znaczne niedogodności, Klient może żądać stosownego obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość Towaru pozostaje do wartości Towaru bez wady. Odstąpienie od umowy oznacza zwrot towaru Sprzedającego z jednoczesnym zwrotem Klientowi całości ceny Towaru. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
- Wszelkie roszczenia Klienta dotyczące reklamacji będą rozpatrywane po wypełnieniu odpowiedniego protokołu reklamacyjnego dostępnego w serwisie Flügger PRO lub w sklepie Flügger Farby.
- Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać w szczególności:
- Opis produktu, którego dotyczy
- Opis powierzchni, na której zastosowano produkt
- Wielkość powierzchni, na której zastosowano produkt
- Ilość zastosowanego produktu
- Opis powstałej wady
- Informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady
- Dane kontaktowe Klienta, takie jak: imię i nazwisko, adres korespondencyjny, adres e-mail oraz telefon kontaktowy
- Dowód zakupu (paragon, faktura)
- Zgłoszenie reklamacyjne można również złożyć:
- w stacjonarnym sklepie Flügger farby
- wysłać w formie pisemnej na adres Flügger Poland Sp. z o.o. ul. Rakietowa 20A,
80-298 Gdańsk z dopiskiem na kopercie „REKLAMACJA” - wysłać w formie elektronicznej na adres e-mail: kontaktpl@flugger.com.
- W celu przeprowadzenia rzetelnego procesu reklamacyjnego, przed rozpatrzeniem zgłoszenia Sprzedający może dokonać weryfikacji prawidłowości zastosowania i sposobu aplikacji produktu (liczba warstw, odstępy czasowe), prawidłowości przygotowania podłoża na którym produkt został zastosowany (rodzaj, czas sezonowania, jakość podłoża, etapy prac), zweryfikować zużycie produktu poprzez weryfikację wielkości wymalowanej powierzchni w m2, innych użytych materiałów (nazwa wyrobu oraz ich producent) oraz wprowadzone modyfikacje reklamowanego produktu (np. rozcieńczanie).
- Reklamacje będą rozpatrywane w ciągu maksymalnie 30 dni od otrzymania protokołu reklamacyjnego przez Sprzedającego. Sprzedający powiadomi użytkownika zgłaszającego reklamację o wyniku procesu reklamacyjnego na adres e-mail lub adres korespondencyjny podany w reklamacji.
- Sprzedający gromadzi tylko te dane osobowe Klientów, które są niezbędne, i zapewnia ich odpowiednią ochronę oraz bezpieczne przetwarzanie. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych znajduje się w polityce prywatności Flügger dostępnej tutaj.
- W trakcie korzystania ze strony Flügger PRO gromadzone są pliki cookies, które są niezbędne do jej prawidłowego działania. Klient może udzielić zgody na gromadzenie plików cookies wykorzystywanych do optymalizacji i dostosowywania strony do jego potrzeb i zainteresowań, a także dopasowywania reklam wyświetlanych na innych przeglądanych przez niego stronach tutaj.
- Wszelkie prawa własności intelektualnej do zawartości strony Flugger.pl, w tym do tekstu, grafiki, zdjęć, nazw produktów, znaków graficznych, ikon i oprogramowania, należą do Sprzedającego. W związku z tym jej treści nie wolno rozpowszechniać, używać ani w żaden inny sposób wykorzystywać w celach komercyjnych bez naszej uprzedniej pisemnej zgody.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian do obowiązujących warunków za powiadomieniem użytkowników w terminie 14 dni przed ich wejściem w życie. Powiadomienie o zmianach jest wyświetlane podczas odwiedzin danego użytkownika na stronie.
- Sprzedający ma prawo ograniczyć uprawnienia użytkownika Flügger PRO (Klienta), w tym m.in. dostępne sposoby płatności, a także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.
- Zakazane jest dostarczanie przez użytkownika treści o charakterze bezprawnym oraz podejmowanie działań mogących wywołać zakłócenia lub uszkodzenia strony.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do usunięcia użytkownika bez wcześniejszego powiadomienia w razie naruszenia przez niego niniejszych warunków niniejszego regulaminu. W razie jakichkolwiek wątpliwości odnośnie do obowiązujących warunków i zasad, należy zwrócić się do pracowników Działu Obsługi Klienta Flügger, by uzyskać wyjaśnienia i porady w zakresie poprawnego korzystania ze strony Flügger PRO.
- Z chwilą wydania przez Sprzedającego Produktu zewnętrznemu przewoźnikowi na Klienta przechodzą korzyści i ciężary związane z Towarem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru. Sprzedający w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Towaru powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
- Wyrejestrowanie się ze sklepu internetowego Flügger PRO jest możliwe w dowolnym momencie. W tym celu należy skontaktować się z Działem Obsługi Klienta pod adresem mailowym kontaktpl@flugger.com. W przypadku wyrejestrowania przez użytkownika ze sklepu internetowego, umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną rozwiązuje się automatycznie bez konieczności składania dodatkowych oświadczeń stron.
- Odpowiedzialność Sprzedającego w stosunku do Klienta, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona - zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie - do wysokości zapłaconej ceny bez kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży. Sprzedający ponosi odpowiedzialność w stosunku do Klienta za szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Klienta.
- Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedającym a Klientem niebędącym Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedającego.