FLÜGGER wdraża strategię Going Green – poznaj farby ekologiczne i eko działania marki

Troska o środowisko to wyzwanie, które powinien podjąć każdy z nas. Los naszej planety leży na sercu również marce Flügger, która systematycznie od 2020 roku działa w oparciu o strategię Going Green. Jakie działania eko podjęliśmy? Co wyróżnia nasze farby ekologiczne? Sprawdź!

 

Droga Flügger do bycia eko

Jak wyglądała droga marki Flügger do zyskania statusu producenta, który troszczy się o planetę?

Podróż rozpoczęła się w latach 70., kiedy firma postanowiła zbudować nową fabrykę w Kolding. To właśnie tam zaczęła się produkcja farb ekologicznych na bazie wody. Barwniki zawierające metale ciężkie zostały zastąpione nowymi alternatywami, które zapewniły nie tylko bezpieczeństwo, ale również wysoką trwałość oraz możliwość wykorzystania produktów na zewnątrz.

W 2005 roku zakłady produkcyjne w Danii i Szwecji uzyskały certyfikat ISO 14001, który poświadcza spełnienie surowych norm w zakresie zarządzania środowiskowego. W 2011 roku dołączył do nich zakład tapet w Polsce, z kolei w 2021 roku laboratorium Flügger oraz dział zaopatrzenia również zyskały certyfikację.

Naszym priorytetem jest produkcja farb przyjaznych dla środowiska oraz konsumentów. W ostatnich latach marka Flügger skupiła się przede wszystkim na zmniejszeniu ilości biocydów w produktach.

Jako marka Flügger stawiamy na transparentność i dokładamy wszelkich starań, by na opakowaniach produktów znalazły się wszystkie informacje na temat składu. Niejednokrotnie są one bardziej szczegółowe niż te, których wymagają prawne przepisy. Wszystko po to, by konsumenci mogli dokonać świadomego wyboru.

Strategia firmy jasno określa odpowiedzialność społeczną, ekonomiczną oraz jakościową poprzez:

  • przestrzeganie praw i przepisów w krajach, w których marka prowadzi działalność,
  • utrzymanie wysokich standardów etycznych, określonych w kodeksie Flügger,
  • otwarte i odpowiedzialne działanie wobec osób dotkniętych działalnością marki,
  • otwarte odpowiadanie na wszystkie pytania z zewnątrz oraz szczerą komunikację z wszystkimi stronami.

Priorytetami marki Flügger są:

  • produkowanie wysokiej jakości własnych ekologicznych produktów, głównie na bazie wody,
  • troska o zdrowie konsumentów, poprzez dobrowolne znakowanie produktów takimi certyfikatami, jak EcoLabel czy Nordic Swan,
  • wdrażanie projektów i rozwiązań, które mają na celu zmniejszyć wpływ działań produkcyjnych na środowisko oraz angażowanie w te procesy pracowników i dostawców,
  • ciągłe doskonalenie procesów produkcyjnych z wykorzystaniem zasad LEAN (dawanie maksymalnej satysfakcji klientom przy wykorzystaniu minimalnych zasobów, wpływających na środowisko).

Flügger wdraża strategię Going Green

Choć marka Flügger od kilkudziesięciu lat podejmuje działania na rzecz ekologii, nie ustaje w swoich wysiłkach, by ciągle udoskonalać procesy produkcyjne. W 2020 roku wdrożyła strategię Going Green. Ma ona na celu jeszcze cięższą pracę Flügger na rzecz ekologicznej i zrównoważonej przyszłości. Strategia składa się z sześciu głównych obszarów, które są kluczowe dla budowy sukcesu Flügger w generowaniu dalszego wzrostu oraz podejmowania inicjatyw na rzecz klientów, pracowników oraz środowiska. Strategia jest złożona z celi krótko i długoterminowych na rzecz rozwoju.

Strategia Going Green zakłada, że do 2030 roku produkcja farb i innych preparatów będzie neutralna dla środowiska pod względem emisji dwutlenku węgla, wykorzystując w opakowaniach produktów 75% plastiku pochodzącego z recyklingu. Dodatkowo wszystkie sprzedawane farby Flügger będą oznakowane ekologicznymi certyfikatami.

Kroki podjęte przez Flügger w ramach strategii Going Green

Mimo że realizacja strategii Going Green zakłada realizację zadań do 2030 roku, skutecznie realizujemy milowe kroki, by osiągnąć zamierzone cele. Została podjęta decyzja o wycofaniu popularnej serii farb Flutex i zastąpieniu jej bardziej ekologicznym odpowiednikami, oznakowanym certyfikatem EcoLabel. Farby Flutex zastąpiły produkty z nowych linii:

  • Flügger Perform – ulepszona linia farb dedykowana profesjonalistom,
  • Dekso – ulepszona linia farb dedykowana miłośnikom mody i najnowszych trendów,
  • Flügger Pro – nowy produkt w portfolio Flügger, sprzedawany w opakowaniu, wytworzonym w 50% z plastiku, który pochodzi z recyklingu.

Warto podkreślić, że linie: Flutex Pro i Dekso spełniają surowe normy M1, dotyczące najniższej możliwej emisji szkodliwych oparów do atmosfery podczas użytkowania farby. Wprowadzając nowe i odświeżone linie zadbaliśmy o to, by przeprowadzone modyfikacje, wynikające z troski o środowisko, nie wpłynęły na jakość wyrobów, z których znana jest marka. Farby są produkowane w Danii, Polsce oraz Szwecji.